lördag 8 augusti 2009

I look all white but my dad was black

Jag hostar så jag svettas och det känns som om något utav mina vitala organ kommer att spricka utav påfrestningarna. Jag har kollat på "Sixteen Candles" igen och nu vill jag inte bara färga håret rött, jag vill ha en hatt också. Och höst.
Som vanligt fastnade jag framför spotify och ikväll blev det Screamin' Jay Hawkins som inspirerade till en spellista.


Spellistor är allt jag gör nu för tiden. "Black Music for White People", lika bra som "Bad Music for Bad People". Och nej," I Put a Spell on You" är inte med på min lista.

(Min pappa är inte svart. Han heter Anders, född och uppvuxen i Sollentuna och Hildur och Åge är hans föräldrar)

6 kommentarer:

sofia sa...

nice lista! mina spotify-listor känns aldrig fullständiga. det är ett ständigt irritationsmoment.

rocky sa...

Tackar, jag kliade mig lite i huvudet över att det bra var män med på listan. Men sedan kom jag på att så är det med all mina listor och då blev det OK.

Pundaren sa...

Att ladda ner andra människors spotify-listor är ungefär lika givande som att använda vilt främmande mäns tandborstar, uttryck eller minspel.

Men med tanke på att du kläckte ur dig ett så pass härligt listnamn, ska jag frångå mina principer för en stund och ge det en chans.

rocky sa...

Jag stal titeln från en Screamin' Jay Hawkins skiva, som var det enda som var värt att lägga på minnet.

Alla smutsiga detaljer sa...

Du, du ska kolla upp hostan - i alla fall om du är lite varm och trött också, då är det fåge..nä förlåt svininfluensan :-) (och isåfall ska du vara glad för då är du immun sen).

rocky sa...

Jag svettas ju bara av själva ansträngningen. Det är ingen influensa, tyvärr...