måndag 17 augusti 2009

Autumn song

SMHI är min vän just nu. Han/hon/dom säger att temperaturena kommer ligga under 20 strecket den närmsta veckan. Men nåde dem om det inte stämmer. Jag vill ha hösten så jävla hårt just nu. Den bästa årstiden som aldrig har gett mig sådana sammanbrott som sommaren har gjort i år. Jag är helt oförstående inför den sk "höstdepressionen" som folk pratar om. Om man blir ledsen för att det är lite mörkt ute måste man ha världens svagaste psyke. Släng på en schysst scarf, en reflex och kom över det.
Och när hösten kommer tillhör Stockholm oss stockholmare igen. Ingen som står på fel sida i rulltrappan, ingen som försöker öppna dörrarna till tunnelbanan genom att trycka på knappen, ingen som stannar mitt i gatan och fläker upp en karta i skal 1:1.


To go kaffe och vantar, gula löv, strumpbyxor i 80 den, ren kall luft som fyller upp lungorna, soppa, kanelbullar och det bästa av allt den klassiska Londonresan.
Oh ja, jag börjar känna mig levande igen!

Dagens låt: Siouxsie & the Banshees-"Israel"

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Kul för mig, tråkigt för dig - i slutet av veckan kommer sommaren tillbaka :-) Sann glädje!

rocky sa...

då förbereder jag mig för ännu ett sammanbrott då jag ligger i fosterställning på badrumsgolvet och gråter mig andfådd.