torsdag 13 augusti 2009

carreer opportunities

Läste om Joel Borg i Metro på vägen till jobbet i morse, och att säga att jag är avundsjuk är en klar underdrift. Om jag skulle byta liv med någon skulle det vara Joel Borg. Han lever min dröm. Han har en tidning, han driver Way Out West, han har vänner och han får göra något som han verkligen älskar.
Jag är så bitter för det kunde varit jag. Om jag och Olle bara hängivit oss till åtminstone 10% av alla våra ideér vi fått och diskuterat snart 8 år hade det kunnat vara vi.
Vi har pratat om att göra akustiska versioner av eurotechno hits, och det innan Nouvelle Vague gjorde sina bossa covers på new wave låtar.
Vi har pratat om att göra ett fanzine.
Skriva böcker.
Film.
Klubbar.
Låtar baserade på Simpsons repliker.
Serier.
osv, osv...
Men det har aldrig blivit något av något.
Och på fredag ska vi gå och sjunga på Debaser för att åter igen gå därifrån sjöblöta och sjudande av ilska.
Men jag har i alla fall min Denimzine kasse. Så nu lägger vi krutet på att vinna quizet. Vi skaffar gitarr, trummaskin och synth och drömmer vidare.

Dagens låt:
Trio-"Da, Da, Da"

1 kommentar:

Isabelle sa...

Ja, att det ska vara så svårt att få ändan ur vagnen och göra istället för att bara prata/drömma. Men att börja med en grej, i liten skala, låter ju vettigt.