torsdag 16 april 2009

Welcome to my nightmare

Kan någon vara så snäll och blocka vårdguiden från min dator?
Allt passar in, jag har fan fått bihåleinflammation!
Jag vill inte gå till doktorn. Det är bara kränkande med folk i vita rockar som petar på en samtidigt som dom utstöter svårtydbara hummanden.

En allmän undran:
Varför är det så självklart att man ska dricksa serverings personal och inte butikspersonal?
Jag har aldrig mött en servitris som gjort sig förtjänt av det, de följer ju bara vad soms tår i deras arbetsbeskrivning. Jag som jobbar i butik ger så jävla mycket service. Det krävs mer av en människa att hjälpa 89-åriga Asta att köpa en ny BH än vad det gör att skriva upp beställningar och gå ut med maten. Så vi har ett val, antingen dricksar vi alla inom någon form av service yrke, eller så satsar vi på bra grundlöner. Det sista låter bäst.
Jag får föresten inte ens ta emot dricks.

I natt drömde jag att vi nästan vann quizet, vi åkte ut på en jävla utslagsfråga.

Dagens låt:
Skip James-"Devil Got My Woman"

4 kommentarer:

Isabelle sa...

bra grundlön röstar jag för. kommer aldrig ihåg hur mycket som är passande att ge i dricks. (i sverige ingår den väl i priset i de flesta fall, dessutom. eller är jag helt ute och cyklar?). det är tillräckligt krångligt som det är. men att ni inte ens får ta emot om någon vill ge är ju lustigt.

rocky sa...

Men alla lämnar ju dricks på restauranger ändå. Jag har visserligen aldrig blivit erbjuden dricks, men jag hade en kollega som fick tacka nej. Hon fick blommor istället.

sofia sa...

jag vägrar att ge dricks i sverige. alla vet att man inte behöver, ändå försöker alla överträffa varandra i att dricksa. en jävla masspsykos är vad det är.

rocky sa...

Upp till kamp!