söndag 19 april 2009

beaten by defeat

Som alltid (det är sällan) när jag inte vinner TP skyller jag på tärningen och att jag får fel frågor, eller att motståndarna får för lätta frågor. Man ska inte få en plupp på kultur/litteratur när frågan är "vad är Heffaklumpen för djur?". Det är som att vinna på walkover, det är en vinst men man vet att man inte gjort sig förtjänt av den.
Nog så.
Utöver det var det kul, grova skämt, rasistiska skämt, testa gränserna för vad man får skämta om (allt, så länge det är kul), freakshow med en "double jointed" (fingar ska inte kunna göra sådär) och för mycket vin. Det är nackdelen med bag in box, man har inte någon direkt översikt över konsumerad mängd. Fast jag jobbade utan problem idag ändå.
Fina grejer och snart är det boule väder.

Dagens låt:
Martin L Gore-"Never Turn Your Back on Mother Earth"

2 kommentarer:

sofia sa...

så där är det alltid när man förlorar i tp. hata slumpen. man kan heller inte godkänna ja och nej-frågor och och man måste lagstifta i förväg om att få lägga in veton mot allt för enkla frågor.

rocky sa...

När jag har vunnit TP har jag aldrig hankat mig fram på 50/50 frågor, det är iaf vad jag intalar mig själv.