tisdag 28 april 2009

Om Depeche Mode hade varit raggare


Mitt fynd på lördagens mässa. Gick planlöst runt en kort sund, kollade förstrött hos DGF, sedan vidare till min favorit samlare. Han den korta hyperaktiva stockholmaren. Jag köper nästan alltid skivor av honom och lördagen var inget undantag. Precis mot slutet av synthbacken dök den upp Silicon Teens-"Music for Parties". Egentligen en riktigt smaklös skiva, synthtolkningar av 60-tals låtar med ett hittepå band som egentligen bara är Daniel Miller. Och därför helt jävla oemotståndlig. Jag smällde upp den med ett mycket belåtet leende, ett "ja! där satt den".
Det fina med stockholms dvärgen (som jag nu kallar honom) är att han är så genuint trevlig. Han kommer gärna med någon lustig kommentar om skivan man väljer. Som när Olle var mitt sändebud och köpte Telex skivan "som Yello, fast bättre". Olle som inte riktigt visste vad det var höll bara med. Och i lördags samtidigt som han stoppade ner skivan i påsen pausade han för den fina raden "om Depeche Mode varit raggare", och så rätt han hade.
Samtidigt köpte Olle Docenterna, och det utan en trevlig kommentar.

Dagens låt:
Silicon Teens-"You Really Got Me"

2 kommentarer:

Anonym sa...

du får gå på glasvegas åt mig igen.
fast nu kommer dom ju till way out. men frågan är hur dom funkar på en stor festivalscen.

rocky sa...

no way, inga festivaler för mig. Jag skippar depeche på arvika för en ordetlig spelning i köpenhamn istället, smakar det så kostar det.