torsdag 2 april 2009

sick of being sick

Jag brukar skryta om att jag inte blir sjuk, att jag är så jävla stenhård att inga baciller biter på mig.
Det fick jag äta upp igår kväll på quizet då jag skakade så kraftigt att bordet resonerade i takt med mig. Jag hade så svullen hals att jag valde bort alkohol och tackade nej till grillchips, och om jag gör det är jag inte frisk. (Jag ska aldrig mer dela sugrör med en människa jag inte känner.)
Men inte fan tänkte jag gå ifrån ett quiz pga av lite frossa. De 3 första delarna gick väldigt bra men det var på den 4:e och sista delen som vi föll, det var även den syntigaste delen. Det tål att sägas att den är en rejäl skillnad quiz emellan. På KGB var det totalt 9 lag på Pet Sounds är det oftast 40 sedan tar formulären slut! En helt annan kaliber men det var en bra träningsmatch för att hålla igång hjärnan. Nu är det bara en vecka kvar.

Jag trotsade min sjukdom idag för att gå i solen med jeansjacka. Jag såg tussilagos och klappade en katt.

Dagens låt:
Wham!-"the Edge of Heaven"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fortsätter att älska dina helt galna låtval, alltid helt oväntade och ofta nästan bortglömda. Fast Wham! Pga feberfrossa? Den har väl nåt,får lyssna en gång till

rocky sa...

Nej inte pga feberfrossa, den är dynomite i friskt tillstånd också.