söndag 26 april 2009

en röst i natten

Ok i fredags hade jag jättekul, boule, vin och Fritzl skämt.
Efter boulen lockade jag med quiz och förslaget godtogs, jag visste att det skulle löna sig att vara förberedd med färdiga formulär och välorganiserade mappar på datorn. Det enda som tynger mig eller gör mig fundersam är att jag tyckte att låtarna var ibland lite för lätta, det var nästan pinsamt. Men varför var formulären då så sporadiskt ifyllda. Jag sätter kanske för höga krav. Jag utgick från mig själv fast några snäpp "dummare" när jag konstruerade sagda quiz. Jag trodde att introt till "Back in Black" var känt över alla musikaliska gränser, och att popsnörena som var här skulle ta Suede med bravur. Men icke. (Hur fan an man inte sätta Supergrass-"Alright"!?)
Fast jag ska inte hänga läpp över det när vi hade kul och jag fick leka radiopratare. Jag får helt enkelt göra ett till ännu lättare. Eller ännu bättre om Nicklas gör ett för då får jag tävla själv, även om det mest kommer att figurera svensk musik, min svaga punkt.
Så, Game On!

Dagens låt:
Soft Cell-"Secret Life"

4 kommentarer:

sofia sa...

pommes fritzl! och jag tycker det är väldigt ambitiöst att ha färdiga quiz på datorn. men jag har å andra sidan färdiga veckomenyer bland mina dokument.

rocky sa...

Jag önskar jag hade färdiga veckomenyer.

(Vad säger Fritzls fru innan dom går och lägger sig?

"Du har väl släkt i källaren")

Niklas sa...

Men vi är ju musikidioter vet du väl! Tures kom SIST! Fast det var jävligt kul ändå. Och mitt quiz består verkligen inte till större delen av svensk musik, det skall du bli varse!
Tack för bra kväll, för övrigt.

rocky sa...

Musikanalfabeter kanske.
Ok Bring it!