måndag 6 april 2009

A blues you oughta get used to

Ok, det är inte kul längre. Att hosta upp blodspräckliga slemklumpar det klarar jag av, men att vakna med ett öga som varat igen det är inte kul alltså. Framförallt jag som är så gott som blind. Turligt nog har jag mina glasögon men dom är så tunga att jag får ont i nacken. Jag har mineral glas inte plast, jag har SÅ dålig syn.
Men det är väl så det går om man inte stannar hemma och frisknar till i lugn och ro. När jag var ute i fredags, såg Franke och drog kanske lite för rasistiska skämt samt värvade folk till torsdagens quiz. På lördagen gick jag upp för lilla Högdalstoppen och lade upp en plan för hur vi sak bestiga någon av dem större. Proviant är nödvändigt, och exkursionen sker på långfredagen någon gång på förmiddagen. Igår åt jag middag på Ruby och drinkade lite på pet sounds. Tjejdriknar som Moscow Disco. Så då får jag väl egentligen skylla mig själv men idag blev det bara för mycket.
Det ringde någon som ville prata pensionsfonder med mig. Jag var artig och sade att jag tyvärr inte var intresserad. När han sedan bara malde på fick jag nog och leverade en replik som jag är rätt så stolt över: "Alltså jag är sjuk och har var i ögat, det är verkligen inte läge för det här nu" och lade på innan karln i luren hann säga något.
Det räcker nu va?

Dagens låt:
Ultravox-"Private Lives"

4 kommentarer:

sofia sa...

tycker det är väldigt starkt jobbat. dumt kanske, men starkt. när jag hostar upp blodspräckliga slemklumpar ligger jag nerbäddad och gråter ut hos sjukvårdsupplysningen.
jag ska på quizet. ja, jag kommer komma sist. men det är numera en del av ett vad, så vad gör man inte.

rocky sa...

Jag lever i förnekelse.
Tordagens quiz görs av Quiz army, med bland annat han Ronny Svensson tror jag han heter. Stora karln utan hår som är filmkritiker.
Är sista placeringen en del av vadet?

sofia sa...

nej, sista platsen ingår inte. men jag får en fin belöning om jag ställer upp alls. hemligt vad, men värt det även om jag kommer sist.
kan inte påstå att jag känner till quiz army men ska man förvänta sig något särskilt?

rocky sa...

Det är det jag inte vet! Kanske Kiss?