söndag 9 maj 2010

I want a girl with a short skirt and a loooong jacket.

När jag och Olle var unga och oförstörda där i mitten av nollnoll-talet hade vi en massa uppslag och idéer Urban exploration, akustiska covers av eurodisco låtar, och efter vi sett Ghostworld, följa efter random människor.
och nu senast när vi var i London gjorde vi faktiskt det senare. Vi var på väg till Brompton Cementary när vi gick förbi ett riktigt flådigt bostadskomplex. Ut därifrån kom en 16-17 årig tjej och hennes mamma. Tjejen hade en löjligt kort kjol, så löjligt kort att hon var tvungen att hålla den i bakre fållen när hon gick. Det var ganska uppenbart hur det hade gått till där på morgonen i den fina Kensignton våningen.
Dottern kommer ut ur sitt rum, mamman kastar en snabb blick på dottern och säger att kjolen är alldeles för kort. Dottern protesterar. Ett härligt morgonbråk utbryter men kjolen blir kvar på. När de sedan går ut märker dottern förstås att kjolen faktiskt är för kort. Men hellre än att svälja sin stolthet och erkänna att mamman hade rätt och gå upp och byta kjol väljer hon att gå och hålla i den för att hindra att vinden ska lyfta upp kjolen. Vi följde efter henne en par kvarter (till Earls Court från någonstans bakom Kensington High Street för den som är bekant med geografin) och under hela den sträckan höll hon i kjolen.

Men det bästa med hela den här incidenten var att se alla grabbar/killar/mäns ansiktsuttryck. Framförallt han som stirrade när han gick förbi och vände sig om två gånger och han som såg henne på håll, ryckte till och verkligen siktade in sig på henne.
Jag kunde förstås inte heller motstå att ta några schyssta smygfoton.

(ser ni handen?)

Dagens låt:
Cake-"Short Skirt/Long Jacket"

1 kommentar:

sofia sa...

påminner mig om sommaren 2007, då jag försökte mig på en allt för kort t-shirtklänning. hela söder fick ta del av mitt underklädesval den dagen.