onsdag 17 februari 2010

yo I'll tell you what I want, what I really really want...

Jag var ung när Buffalo skor och Savann byxor var the bees knees. Jag hade aldrig något av det, just då drog jag mer åt punkare med kängor, sheriffstjärna och handbojor i byxhällorna. Några år innan däremot hade jag något som påminde om Buffalo skor. Vita platå-sneakers i stil med Baby Spice. De var jätte tunga eftersom hela tjocka sulan var gummi rätt igenom, och delvis därför använde jag dem bara några gånger. Hade väl heller inte riktigt stake nog att sticka ut så mycket. Jag var nog redan då runt 165 cm och 8-10 cm till var lite för mycket. Jag önskar att jag aldrig gjort mig av med dem skorna. Man vet ju aldrig om man skulle bli bjuden på en maskerad (snart 25 år och ingen riktig maskerad, att jag inte tappat hoppet).
Spice Girls var nog ändå bland det bästa från 90-talet, i alla fall bättre än Oasis.

Inga kommentarer: