torsdag 11 februari 2010

det där nya som skulle vara så bra

Tänkte att jag skulle undersöka det där som journalisterna går upp i brygga över.

Midlake= Jethro Tull utan ett grymt riff, alltså ännu sämre än Jethro Tull.
the XX= Sömn piller, orkade inte lyssna på en hel låt utan klickade mig igenom skivan på två röda.
JJ= Om man går in på ett lyxigt hotell kan man vara så säker på att någon där har "inrett med ljud" sådär snyggt att man inte märker att det är där.

Allt detta är ju inget som man direkt kan hata. Inget av det framkallar något som ens kan liknas vid en känsla hos mig. Jo, förvirring i så fall. Hur kan folk bi lyriska över något som jag absolut inte fattar. Som matematiska ekvationer. Jag fattar bara inte.

Jag lyssnar faktiskt hellre på Ratt som i alla fall lyckats göra en bra låt.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag gillar the xx som fan. håller deras debut som årets bästa. men så är jag minimalist i alla lägen också, verkar det som.
jag gillar även jj, även om jag inte lyssnat in mig så där jätte mycket.
men smaken är som baken. kluven med ett hål.