torsdag 28 januari 2010

world in my eyes

Jag ska till optikern idag och kolla upp mina linser och det var nog mer än 3 år sedan jag var där sist. Jag vet att jag har fått sämre syn, jag ser knappt texten på TV:n och jag är livrädd för att jag har fått så dålig syn att jag inte kan ha linser längre. En av mina största rädslor är att jag ska bli blind och det känns som om jag redan balanserar på den där linjen. Just nu har jag -8,5 och jag vet att linserna jag har görs i -10. Det borde verkligen finnas något statligt stöd för synskadade. Det är inte direkt billigt med linser, glasögon begränsar ens vardag, och jag kommer heller aldrig kunna laseroperera mina ögon. Jag har för dålig syn för det. Man kan göra det på det gamla sättet men det gör tydligen mer ont än att föda barn så det är uppenbarligen inget för mig.
När jag fick glasögon hade jag -13 och min allra största dröm, större än att vinna miljoner på lotto, är att kunna vakna upp mitt i natten och kunna se hur mycket klockan är. Det kommer aldrig att hända. Lotto vinsten är troligare.

Dagens låt:
Depeche Mode-"World in My Eyes"

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Usch, jag måste också gå till optikern - suck.

rocky sa...

Jag slutade på -9,5 nu och brytningsfel på ena ögat. Något positivt var att optikern jag hade var ganska trevlig och inte så nedlåtande när jag sade fel bokstav.