fredag 1 januari 2010

in my beautiful neoghbourhood

Det visade sig att det inte var så dumt att sitta hemma på nyår, om jag hade gjort något annat hade jag missat allt som hände här.
Jag somnade mellan kl 1 och 2 på natten, vaknade kanske 30 min senare av en jävla tumult. Granntjejen sitter utanför på marken och gråter/skriker, glaset på porten krossas, spring i trappan, grannkillen attackerar en annan kille, en massa skrik på finska, "hon blöder, hon blöder" och grannkillen försvinner ner för backen i bara t-shirt och han har jag inte sett till sedan dess.
det visar sig att grannarna har bråkat och hon blivit knuffad in i en bil så att en bit av örat har lossnat. Jag har aldrig varit så tacksam över våra lyhörda fönster och dörrar för det var ju inte så att jag gick ut för att hjälpa. Nä jag vet tillräckligt mycket för att hålla mig inne när en full finne är sur. Fittgrannen ovanpå var däremot så präktig att hon gick ut för att styra upp det hela, hon är ju äldre så hon hon "vet väl bättre". Hursomhelst så kunde jag bara tänka på två saker under hela tiden: Ha! vem är den dåliga grannen nu, vi spelar kanske lite musik innan kl 19, men vi slåss inte eller har sönder portar mitt i natten. Och det andra var om vi skulle få nya granar nu, eller bara en ny granne.
Ambulansen kom, polisen kom och jag kunde inte somna för än kl 5. Och det för att Olle ringde så jag fick prata av mig.
Jag kan verka kallsinnig, men jag visste ju att detta skulle hända förr eller senare. Vitt slödder.
Mitt nyår firades kanske in sittandes i soffa framför Supernatural säs 4 avsnitt 7 men jag vet att 2010 fick en bättre start för mig.

2 kommentarer:

sofia sa...

omg! fint folk vet hur man festar till det.

rocky sa...

yepp, och jag tror inte att dem har ringt hyresvärden angående den pajjade rutan.