måndag 11 januari 2010

Start crying your heart out

Jag blev otroligt inspirerad av balladeskapaderna i lördags och har själv försökt göra en ballad lista på spotify. I min värld är tydligen ballader lika med stort hår och spandex, antingen var för sig eller tillsammans. Och när det inte är det kanske det inte ens klassas som en ballad utan bara har en mördar refräng som man kan sjunga med i utan att ha någon som helst begåvning inom området (Judas Priest-United, fast där har vi ju spandex igen).
Så nästa gång när du vill ha lite "quality time with that special someone", eller är salongs i din ensamhet bjuder jag på soundtracket.


(start crying your heart out)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Judas Judas Judas !! Har han gjort ballader?? Märkligt, det har jag aldrig märkt. De är nog fejk, eller bara ett misstag.

rocky sa...

"bara har en mördar refräng som man kan sjunga med i utan att ha någon som helst begåvning inom området"

Det är ju ingen ballad, men det är vad jag vill sjunga med till när jag är på lyset, eller nykter också för den delen

sofia sa...

jag vet inte längre vad en ballad är. men michael bolton är min första association.

rocky sa...

Ingen Michael Bolton här inte. När jag hör ordet ballad tänker jag på "Total Eclipse of the Heart".

Anonym sa...

Ballader går långsamt för tusan, har inget med allsångsrefränger att göra!
t.ex Beth med Kiss är en ballad, Breaking the law med Judas är INGEN BALLAD !! go att sjunga med i ändå (kanske onykter än nykter, men ändå)

rocky sa...

men jag har inte "Breaking the Law" med på listan heller. Jag har ju "United" på listan (och "Beth" förstås)