fredag 8 januari 2010

a KISS in the dreamhouse

Jag är fullkomligt uppslukad av "Fargo Rock City" även om Chuck Klosterman är en idiot en en stereotyp till amerikan så kan han skriva. Jag önskar att jag kunde skriva och jag hade nästan en talang för det som jag tyvärr kastade bort. Och vilket som behöver nog inte världen en till Chuck Klosterman även om undertecknat inte röker gräs eller gillar sport.
Hursomhelst så är det mycket KISS i boken som att Ace Frehley är en nitisk rimmare. På "Frehleys Comet" rimmar han sitt eget namn med dont' be silly, korkat men beundransvärt på samma gång. Men jag börjar alltid tänka på andra saker när jag läser om KISS eller ser bilder av dem (och inte bara om Paul Stanley homo eller inte homo).

  • Varför hävdade Inges (från the International Noice Conspiracy) att KISS var en förkortning av Knäcktar I Satans Släkte. Vore det inte väldigt invecklat att som Amerikan ge sitt band en förkortning efter svenska ord?
  • Gene Simmons tunga drar alltid lite lätta åt vänster.
  • Varför skippade dem sminket först på "Lick it up" när de 3 år tidigare släppte en skiva som hette "Unmasked". Det är som att trummisen är den enda i ZZ top som inte har skägg men heter Beard i efternamn.
  • Om nu Gene Simmons har så mycket pengar varför skaffar han inte a) en bättre tupé b) riktiga "plugs"(hårtransplantation som Jeremy Piven, även om hans ändå inte ser så trovärdiga ut för man har ju sett honom skallig i Ellens tidiga sitcom, som förresten inte var rolig). Gene är ju uppenbarligen inte rädd för att gå under kniven, han gör ju en ansikstlyftning i sin måttligt lyckade dokusåpa.
  • Är det verklgen nödvändigt med två crazy i låttiteln till "Crazy, Crazy Nights", skivan har ju bara ett crazy (men tre låtar ordet night i titeln)? Vi fattar poängen ändå, det är en vild kväll osv..
Ja, jag är ju inget KISS fan, visst uppskattar jag Destroyer skivan och någon låt här och där, jag har också haft en KISS tisha som jag hade på idrotten under högstadiet, men jag är tjej och född 1985. När jag var i mina tidiga tonår fanns det riktigt sjuka grejer bara ett musklick bort. Grejer som slog sminkade män i platåskor med hästlängder.

Dagens låt:
Ace Frehley-"New York Groove"

Inga kommentarer: