onsdag 27 januari 2010

I know its only rauk 'n' roll, but I like it

Ingen vill höra mig tjata vidare om Pascals storhet, min ovillkorliga kärlek är alla redan bekant med.
Men jag måste ändå säga min mening om "Orkanen närmar sig". Om du bara ska köpa en ny skiva i år tycker jag att du ska lägga dina surt förvärvade slantar på den.
Det låter skitigt och dovt, fyllt med upp dämd ångest som endast får slippa ut i korta kraftiga stötar. Man ser hur de svarta molnen samlar ihop sig vid horisonten. Och man kan nästan tro att Manuela likt Tony Iommi blivit av med fingertopparna och därför blivit tvungen att stämma ner basen till ett avgrundslikt mullrande.

Vi ses den 6 februari då jag mot bättre vetande ger Strand (jävla skit Strand) en tredje chans. För vad gör man inte för lite rauk 'n' roll?

Inga kommentarer: