tisdag 19 januari 2010

swing out sisters

Min syster ska vara med på torsdagens quiz. Hon verkar väldigt pepp och säger upprepande gånger att vi ska vinna. Jag däremot är inte lika säker. Självklart gillar jag min syster, hon är det närmsta till kompis jag har, men hon är å andra sidan ingen kompis jag skulle valt själv. Hon är sjukligt social och älskad av många. Hon fixar kompisar hur lätt som helst oavsett var hon bor (Stockholm, Boden, Simrishamn). Men jag tycker att hon kan vara väldigt elak och egoistisk. Hon säger för mycket utan att tänka på hur det låter eller påverkar lyssnarna, och så har hon inget socialt filter.
Särskilt skärpt är hon inte heller. När jag pratade om amerikansk "flanell rock" från 70-talet frågade hon om hon skulle plugga på Led Zeppelin. Arma barn, hon kanske bara inte lyssnade på mig för hon vet ju själv att Led Zeppelin är britter. När jag rättade henne och förklarade att jag syftade på Neil Young och gelikar skämdes hon nog lite granna. Och jag har gjort klart för henne att hon inte kommer att få stå med som lagmedlem på papperet och att hon kanske inte finner det särskilt roligt eftersom vi tar tävlingen på lite för stort allvar.
Men det blir väl kul för henne att få uppleva lite storstadsliv som den lantlolla hon nu blivit.
Som sagt gillar jag min syster och vill hemskt gärna att hon ska flytta upp till Stockholm igen.
Jag gillar min syster även om det inte verkar så.

Inga kommentarer: