måndag 19 oktober 2009

white nights

Eftersom jag inte har något bättre för mig idag sitter jag på spotify och gör en jullista (planering är a och o). Det är ju faktiskt bara drygt 2 månader kvar.
Egentligen behöver man bara en skiva: The Ventures Christmas album. För alla vill väl höra instrumentala korsbefruktningar mellan "Santa Claus is Coming to Town" och Sam the Sham & the Pharaoes "Wolly Bully". Eller är det bara jag?
Lägg lite surf feeling över det hela så har du din jul fixad. Det är så smaklöst och kitschigt. Jag älskar det!


Dagens låt: the Ventures-"Snowflakes"

2 kommentarer:

Isabelle sa...

nej, inte jul redan. en månad innan känns okej, annars hinner man ju tröttna.
fast jag undrar lite hur dylans julalbum låter.

och fotoutställningen tycker jag absolut att ni ska gå på! Väldigt bra uppbyggd och intressant som sagt. Den finns kvar till januri någongång, se till att ha gott om tid bara.

rocky sa...

Butikerna har ju redan börjat med julprylar. Och jag lyssnar inte på listan ännu, jag jobbar på den så den är klar i december.
Jag vill att Nick Cave gör en julskiva.