måndag 5 oktober 2009

I'm glad that we are diffrent with better things to do

Så går det när man inte får tag på skivorna utan får ladda ner enstaka låtar.
Vad går så?
Jo sitter på Spotify och lyssnar på Shangri Las, jag har tydligen på blandat och helt plötsligt dyker det upp en random låt från en random 60-tals samling. Jag känner igen texten så jäkla hårt men arret är för mig helt okänt. Det var the Grass Roots (ja helt nytt för mig också) och "Lets live for Today", som jag endast känner till genom the Lords of the New Church (fast då förkortat till "Live for Today"). Och nu vet jag inte vilken låt som är bäst. OK det vet jag väl visst. Lords är min favorit. Men the Grass Roots är mer deprimerande, även om den eskalerar till någon slags hippie smörja i slutet får jag en slags "Sealed with a Kiss" känsla, och det är ju en kvalité som alltid går hem i mitt läger. Det och trummaskiner.

Alltså, skivor är bra för då kan man se vem som skrivit låten och på så vis inte får sådana överraskningar
Men jag gillar ju överraskningar

Så med det sagt blir det en dubbel idag.

Lords of the New Church-"Live for Today

the Grass Roots-"Lets Live for Today"

2 kommentarer:

Daniel sa...

Lords of... e bra

Men hänvisar till finsk tango. Jättehyvä!

rocky sa...

jag nöjer mig med halvfinsk sambo.