torsdag 1 oktober 2009

hate & hate

Jag hatar snälla, gulliga människor som har så många fina snälla vänner, som har så fina middagsbjudningar med oliver och tapas, som dricker afternoon tea ur blommiga koppar med scones till och allt är så rosaskimmrande, som att klicka in på cuteoverload. Jävla idioter.
Människor är inte snälla, folk bryr sig inte om varandra, scones är inte gott och oliver tänker jag inte ens gå in på. Alla dessa människor har sådan överdriven empati och sympati att det bara kan vara kvalitéer som dom hört att man ska besitta. Inget som dom har på riktigt.
Det är ju bara verklighetsflykt. Som lavj och cosplay fast inte lika roligt.

(jag har läst niotillfem bloggen och jag kastade upp på datorn)

Jag hatar mest allt nu för tiden, det är också en syssla.

8 kommentarer:

sandra sa...

du är välkommen på en fika med mig och mina vänner. vi är oerhört trevliga. ganska gulliga också. tills dess föreslår jag att du bakar ett gäng scones och äter de direkt med smör och salt.

rocky sa...

Nä tack, jag gillar ju egentligen fika och allt sådant (bakar världens godaste citron muffins) jag kan bara inte uppföra mig bland folk.

Anonym sa...

Rätt!!
Hata parmiddagar! De är bara ute efter att paja ens liv.
Hata!
Sup ensam!

Culkin sa...

Jag trodde du hade läst Moas blogg, för hon är ju sådär puttinuttig och äcklig and so on....

rocky sa...

Nä, Moa skrattar jag mest åt. Hon är för meningslös för att göra mig förbannad.

Isabelle sa...

och därför gillar jag din blogg, du är en väldigt bra motvikt till allt gullegull. Men jag tycker om det niotillfem gör också, i lagom dos.
har du lajvat/rollspelat?

sofia sa...

jag tänkte väl att det var nio till fem som åsyftades. antingen har jag grym känsla för sånt där, eller så är niotillfem-bloggen bara väldigt förutsägbar.

rocky sa...

Isabelle:
Nä, men jag har spelat teater innan jag kom in i tonårsångest. Och jag var för jävla grym! när det begav sig..

Sofia.
Sistnämda tror jag nog...