torsdag 25 augusti 2011

Here she comes again

Hej! Jag är en tjej på 26 år som inte blivit mer självsäker sedan tonåren. Ingen bättre självbild, självkänsla, självförtroende eller vad fan Mia Törnblom skulle kalla det. Jag har bara blivit bättre på att ljuga för alla inklusive mig själv.
Låt mig måla upp ett exempel:
Jag skulle prova jeans på H&M idag och tog med mig två olika storlekar in i hytten. Bägge var på tok för stora, man hade lätt kunnat få ner en nätt liten vintage bloggare (jo vi kör vidare på gårdagens tema). Jag gick ut, tog 2 nya storlekar och krånglade på mig jeansen över mina svett kladdiga ben. Det blev den minsta utav storlekarna. Från 32 till 29. Jag har alltså så skev uppfattning om min kropps storlek. Det är faktiskt bara sorgligt. Om jag inte varit så fuktigt kladdig hade jag nog gett mig på storlek 28 också.
Sedan bakade jag muffins och gjorde gulasch för en hel armé. Den slevade jag i mig med endast en gaffel. (Alltså jag åt inte allt, det blev 3 matlådor också)

Där har ni mig:
Osäker, svettig och sjukt såld på gulasch.
Just nu är jag dessutom såld på the Cars-"My Best Friends Girl"

2 kommentarer:

sofia sa...

men det kan ju också vara en omedveten psykologisk strategi. jag gör ofta så, för det är lite upplyftande att ha marginaler när man provar kläder. och inte fastna halvvägs i någon trång, dyr klänning typ.

rocky sa...

fast jag gör bara så med jeans. jag kan uppenbarligen bara ha jeans med hög midja.