fredag 19 augusti 2011

giving it all up for love

Som sagt, nu är det mindre än 1 månad kvar till quizen drar igång nere i Pet Sounds källare. Att säga att jag längtat kan vara en utav historiens största underdrifter.
Det är där jag känner att jag hör hemma även om folks musik smak är lite väl inrutad och vissa genrer lyser med sin frånvaro. Genom åren har det varit skamligt lite punk, hårdrock, goth och min för stunden personliga favorit: hairmetal. Fast man kan ju inte kräva att folk ska vara lika fascinerade över tja låt oss nämna månadens stora besatthet Phantom Blue. Men jag är glad ändå. Där är det helt okej att vara autist.
Med 2 vinster under bältet (mycket tack vara oraklet själv) inser jag att det kanske inte blir några fler. Jag vet inte ens om jag har ett lag längre. Och jag vet också att jag inte kommer slå det rent geniala mars 2011 quizet. Jag kunde inte vara mer stolt över det om det så vore mitt egna barn. Det är min hittills största bedrift i livet. Inte bara för att jag gillade det själv, det gick hem hos massorna också. Sådan bredd vi hade och så väl konstruerat! Jag är speciellt stolt över VH1 delen. Det var ett rent nöja att hålla det.
Men för att vara på den säkra sidan, inte för att ta ut en vinst i förskott, det skadar inte att vara förberedd. Därför jobbar jag på lite separat delar och idéer redan nu för att minska ångest och magsår inför en framtida eventuella (mycket eventuella) vinst.
Därför är det jag som är Quizgeneralen. Om folk ändå började kalla mig för det också.

(Det är dessutom ytterst korkat av mig att inte "träna" under sommaren. Jag har så gott som uteslutande lyssnat på hairmetal och ballader. Det kommer innebära mjölksyra i september.)

Inga kommentarer: