fredag 12 augusti 2011

Heaven isn't too far away

När Clarence Clemons dog svämmade twitter feeden över av folk som saknade och var ledsna.
När Amy Winehouse dog var det lika dant.
När nu Jani Lane (Warrant) dött är det tyst. Ingen bryr sig om en hairmetal sångare på dekis som dessutom egentligen bara haft en smärre hit. Men jag bryr mig. Jag tycker att det är fruktansvärt sorgligt att bara vara känd för en låt och sedan dö på ett hotellrum. Att behöva börja varje spelning med att säga "Vi lovar vi ska spela Cherry Pie, men snälla kan ni lyssna på några nya låtar först. Cherry pie kommer senare, vi svär". När Jani Lane berättar det, det är bland det sorgligaste TV ögonblicken. Tillsammans med Anvil och Warren Zevon dokun. Då vill jag bara gråta, och jag hoppas att alla strippklubbar i USA draperas i svart ikväll.
Själv väljer jag "Heaven". Storslaget och med en format 1A video. Fejkperformance OCH slow motion liveklipp som innebär många svajande hårmanar.


Inga kommentarer: