tisdag 23 augusti 2011

Dancing under the influence

Jag är 26 år nu, jag har varit ute aktivt sedan jag var 19. Det är 7 år av fylla och dans. Jag har ramlat i en trappa på vägen hem 1 gång, spillt ut mer drinkar än vad jag vill tänka på. Spytt på Debasers toalett 1 gång för att sedan gå ut och fortsätta dansa. Jag har tappat hela innehållet i min väska på dansgolvet 2 ggr under 1 kväll, men det var första gången som jag i lördags ramlade när jag dansade. Och det till "Somebody Got Murdered" av the Clash av alla låtar.
Jag har förstås en giltig förklaring till det också. Det var inget riktigt dansgolv utan Slussen uteservering med kullersten, inte det slätaste underlaget att dansa på. Jag pajade handleden och axeln rejält. Men förödmjukelsen var störst och värst. Som vanligt får jag ångest retroaktivt typ nu när det är tisdag. Fast vi försöker glömma det och tänker på att det var en riktig rolig kväll med fantastisk musik, cava, champagne och mina sweet ass dansmoves jag körde innan fallet. Jag tar det till mitt hjärta som sommarens sista kväll.
Då återstår bara hösten med släta inomhus dansgolv.

2 kommentarer:

sofia sa...

många dansgolvsrelaterade skador just nu. usch. var det i högklackat också? har fobi för kombinationen kullersten + klackar. tanken på hur de kanske kilar sig fast ...

rocky sa...

jag använder inte klackar av den anledningen så jag tyckte att hej, ett par tygskor med en tjock creepers sula skulle vara säkert. Men icke.