tisdag 14 december 2010

Saturday night's alright for fighting

Jo i lördags då när vi åkte hem från Kalle och Sannas trevliga julfest hamnade vi i samma vagn som ett tjejgäng på 16-17 år. De uppträdde allmänt för jävligt och rökte inne i vagnen. En äldre tjej hade lite stake och gick fram till gänget och fimpade ciggen. Något som inte alls gick hem och ungdomarna uppträdde väldigt hotfullt och Olle fick avstyra dem från att hälla öl över tjejen som just då var min hjälte.
Nog så, ungdomarna lugnade ner sig så pass mycket att de nöjde sig med att skrika nedsättande saker åt deras nemesis medan jag och Olle mest kände hur blodet kokade.
Vi gick av vid Slussen och likaså tjejgänget. Med 20 minuter kvar till vårat tåg tänkte vi kanske försöka haffa en taxi eller lite käk. När vi väl såg två av de ledande tjejerna uppe vid ett övergångsställe kunde vi inte låta bli. Det började ganska harmlöst med slutade med att vi tryckte upp ledaren mot en lyktstpolpe och skällde ut henne på ett väldigt hotfullt sätt uppblandat med diverse svordommar. Den andra tjejen fick också höra ett och annat om att hon inte kan låta sin så kallade kompis hålla på på det sättet.
Till slut nöjde vi oss och släppte henne. Jag är stolt över två saker. Ett att jag faktiskt inte slog tjejen även fast jag var så sugen och stolt över att vi faktiskt inte lät dem komma undan. En resonlig människa tycker säkert att det var fegt att gå på någon som var så pass mycket yngre, men det tycker inte jag. Hon trodde ju att hon var helt oantastlig, vi uppfostrade henne så som hennes föräldrar borde gjort.

Och det hade aldrig hänt om jag inte läst Vigilante.

Dagens låt:
Elton John-"Saturday Nights Alright (For Fighting)"

Inga kommentarer: