onsdag 15 december 2010

del summering

Att summera år med "bästa" listor har blivit allt mer meningslöst för mig. Jag lyssnar på allt mindre ny musik för varje år som går. I år blev det 2 nyproducerade skivor och som musikälskare borde jag väl skämmas. Eller så kan man se mitt musiklyssnade utifrån en ekovinkel. Om jag lyssnar på band som är inaktiva är det skonsamt för miljön, inga turnéer och jag återvinner en del genom att köpa vinyler. I år drogs jag i en ganska ohälsosam rikting och jag skyller allt på Fargo Rock City och Chuck Klosterman

Men året började storslaget med Pascal-"Orkanen Närmar Sig" och spelningen på Strand var värt det ringande i öronen som jag fick och som höll i sig i över en vecka. Jag var euforisk och skivan är fortfarande lika bra, om inte bättre, som första gången jag hörde den. Det är inte illa att ständigt hålla så hög standard.

Sedan var jag sugen på något lite mera slikt och kommersiellt Ergo Scissor Sisters-"Night Work". Riktigt svettigt, dekadent och fullkomligt oemotståndligt Skivan spelas fortfarande ofta på min ipod.

Sonic har ju sin retro del och så lika jag. Mina bästa arkeologiska fynd i år är helt klart Vixen och False Prophets.

Fast störst och bäst i år var ändå pop quiz vinsten. Synda att Slappers inte var där, och inte heller när vi höll i det. Jag tycker att det är dags för en revival. Ni har ju inte fått stryk av Stafvningsreformen 1906. Jo efter en vinst har vi lämnat SoBa och rebootat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yo grrl!

Happy 2011.

2010 var Soba hetare än Slappers. Sorry att vi inte kom.

Vi avser styra upp den här skiten nästa quiz. Blir det 13/1?!

Blir källaren fortfarande full 18.00?

buss & kran

Mike the Slapper

rocky sa...

Datumet stämmer och visst är det fortfarande så att man bör vara där i tid för att få sittplats, även om antalet lag har sjunkit.

See ya on the flipsyde.