fredag 4 november 2011

Russinen ur den här mögliga jävla kakan som vi kallar november

Post semester ångest med tillhörande allt är jämngrått väder. Känslan av att allt är skit och med några extra kilon från New York. Lägg till att jag sitter hemma ikväll fast jag egentligen borde vara på Medis och Novoton kvällen. Ensamhet, idel ensamhet. Men igår när jag vaknade allt för sent, så som jag har börjat göra till en ful vana, och loggade in på facebook så som jag inte gör så jätteofta (asocial människa och sociala medier = dålig ekvation) såg jag två saker som gjorde tillvaron lite lättare.

1: Riddarna som jag inte ser i kväll även fast jag vill, det hänger ihop med den asociala biten, hade gjort ännu en otippad cover. Så som är brukligt för generationen som inte behövt välja genre, utan haft hela internet till sitt förfogande. "Careless Whisper" för bövelen! Och den hittar du här

2: Och det allra bästa som gjorde att jag flög in i sovrummet och väckte Olle med orden "jag är ledigt då!!". Sedan sprang jag lite skakis ut igen. Natten håller hov igen den fredagen 25 november. Min lycka är snudd på obeskrivlig. Jag ska bli så svettig och jag ska sjunga (skrika) så mycket att jag är hes i en vecka framöver. Att det dessutom infaller på min lediga helg är som champagne i en New York New York på Pet Sounds.
Och så här kul hade jag på Natten i juli.

Inga kommentarer: