tisdag 15 november 2011

the end is nigh!

Den senaste tiden har jag försökt att bättra på mitt dekadenta leverne. Ingen champagne bara för att det är typ tisdag och så har vi kört vegetarisk söndag i över 1 månad nu. Jag får cravings efter avokado och ugnsrostade grönsaker. Jag var ledig i helgen med min man utan att dricka en endaste droppe alkohol.
Jag vill visserligen fortfarande köra ner hela mitt ansikte i en tårta, äta lökringar och typ en vällagad bit kött. Men jag vill inte vara så här fet (tror inte ens att jag är fet) och ohälsosam.
Jag vill ha ett par biceps så det faktiskt ser ut som om jag kan slå ner alla som jag pratar om.
Jag vill inte vara 26 år med ryggont och kondition som en 75-åring.
Igår köpte jag ett gymkort på den allra sista dagen för att utnyttja företagets friskvårds bidrag.
Jag känner mig smutsig.
Det enda som fattas nu är att jag lär mig att hantera alla mina aggressioner.


(*jag är inte alkoholist och slåss aldrig)

Inga kommentarer: