torsdag 27 januari 2011

I'm tired of living and scared of dying.

Jag är riktigt rutinerad när det gäller quiz. Jag har besökt KGB, P3, boulehallen, Gear club, Debasers uteservering, Pet Sounds förstås både (musik och film) och igår testade vi Morfar Ginko. Därför anser jag mig också veta bäst angående vad som gör ett quiz bra. Morfar Ginko var inte bra. 20 frågor som verkar följa exakt samma mall varje gång (5 första är TV serier, sedan finns det ett så kallat roligt klipp, röda trådar i form av 3 låtar och så vidare). Det kändes väl rätt så amatörmässigt och inte särskilt prestigefyllt. Placeringar lästes inte ens upp.
Och visst, är man inte lika sjuk som jag och vill tävla bara för att det är "kul" kan man kanske uppskatta det som någon form utav lätt underhållning. Ett quiz för vanliga människor som tycker att saker och ting är trevliga och tror att det ligger någon slags prestige i att kunna typ Robyn.
Pet Sounds Music Quiz är den enda tävlingen som räknas och dessutom är priset oslagbart. Att få göra nästa quiz och 1000 spänn i restaurangen. Pröva kalven med palsternackspuré och dö en smula. En fulländad maträtt men försök inte att skämta med servitrisen.

Då är väl Kåkens quiz kvar att pröva men jag är föga intresserad av mediastockholms parningsmarker.

Dagens låt:
Paul Robeson-"Old Man River"

Inga kommentarer: