måndag 17 januari 2011

get down on it.

För en gångs skull matchar våra scheman så att vi kan gå på What We Do is Secret. Och det låter strålande "Powerpop, 70-punk, indiehits och sammetslena Brigitte Bardot-kavalkader" ja om jag hade fått bestämma hade jag nog bytt bort Brigitte mot lite funk och disco. Men man kan inte få allt man vill och det här är så nära jag kan komma för tillfället. Vi hade ju faktisk vår så kallade bröllopsmottagning på WWDiS. Hushållet börjar uppvärmingen redan nu och idag körde jag skinnjackan för första gången sedan Berlinresan i höstas.
Inte nog med det byggde vi upp förväntan inför våren med en lite syjunta idag. Jeansjackorna har fått lite nya tygmärken och längtan växer sig bara större. Det är få saker som är snyggare än en jeansjacka med tygmärken. Ett glas rosé på det tack.

Om någon undrar eller ens har märkt att min bloggande gått ner lite så är det för att Olle inte har jobbat ett enda nattpass sedan den 27 december. Men nu går nog allt tillbaka till normalläge med ensamma kvällar.

Dagens låt:
the Germs-"What We Do is Secret"

2 kommentarer:

sofia sa...

jag ska fan också ha en jeansjacka i vår.

rocky sa...

är det inte dags för ett par converse också?