lördag 16 oktober 2010

matchupplägg

Just nu kan jag bara tänka på vinsten och vårat alldeles egna quiz (som går av stapeln 11 november, var där eller var en fyrkant). På något sätt har jag fortfarande svårt fatta att det äntligen har hänt. Vi har hållit på sedan februari 2008 och endast missat kanske 4 quiz totalt och äntligen har det hänt.
När vi blev uppropade och fick höra poängen som skilde de 2 lagen åt var jag helt säker på att vi var 2:a igen. 215 poäng mot 203, det var en för stor skillnad för att vara en SoBa vinst. Ändå darrade benen så pass att jag hade svårt att stå. Och när jag hörde att det var vi kunde jag bara tänka på att jag måste smälla av min partypopper som jag haft i pennskrinet sedan februari i år.
Sedan är allt luddigt.
Och nu börjar man tänka på allt det jobbiga som kommer med. Hur ska vi kunna skriva ut minst 3 formulär i 35 upplagor? Hur ska vi kunna sköta tekniken? Tänk om quizet blir för lätt? För enkelspårigt? När man är färdig ska man stå kvar där och spela skivor tills stället stänger?

Trots alla frågetecken är jag fortfarande överlycklig.
Laddade på champagne och Jack Daniels igår satte vi oss vi datorn och var beredda att ta itu med ett riktigt hästjobb bara för att inse att vi redan har en färdig del liggandes på hårddisken. Visst kan man göra lite finjusteringar men på det stora hela ser det fint ut. Det enda som jag grämmer mig över är just att det kanske är för likriktat. Men hur många tidigare quiz har inte haft indie som en huvudrätt?
Nu kör vi för helvete!

Dagens låt:
My Chemical Romance-"Na Na Na (Na Na Na Na Na Na Na Na Na)

Inga kommentarer: