onsdag 6 oktober 2010

dirty deeds

är det någon som kommer i håg Simpsons avsnittet då dem åker till Brasilien? Homer besöker en marknad och han ber en kvinna i ett stånd att gör en juice/smoothie/valfri fruktdryck med landets sötaste frukter. Och det är för sött så han måste slicka på den jordiga marken. Så känner jag när jag hör Joni Mitchell. Hennes röst är för ljus, för perfekt. Det känns alltid som om jag får akut matförgiftning och måste springa på dass när jag hör henne.
Och det leder mig in på vad jag har gjort idag. Jag har köpt en duschradio. Nu blir duscharna lite roligare och jag skjuter kanske inte upp dem så länge jag kan. Det har känts så ovärdigt att stå där naken och utlämnad i tystnaden. Nu kan jag äntligen sjunga med till typ Def Leppard samtidigt som jag blir ren. Det ska bli, som kille på Teknikmagasinet sa, ett rent nöje.
Om jag inte hade så bra lugg just nu skulle jag slänga mig in i duschen.

Dagens låt:
Pointer Sisters-"Fire"

Inga kommentarer: