lördag 21 augusti 2010

kill for kicks

Åt en väldigt god kyckling quesedilla igår, och det var väl kvällens höjdpunkt.
Jag tänker aldrig mer gå på den där jävla allsången som skamlöst vältrar sig i vad som kan vara det musiktorftigaste decenniet ever. 90-talet.
Nu är det ju sista sommaren men det har man hört förut. Jag hoppas att någon annan plockar upp stafett pinnen. Någon med lite bättre musiksmak och som förstår vad ordet allsång betyder. "Parklife" är inte allsångsvänlig, lika lite som "Kinky Afro" är det.
Var är tex "Roll Away the Stone"? Som kan vara den bästa allsångslåten för den kräver inget av dig som sångare förutom att du sjunger högt. Eller varför inte något med Alice Cooper?
Som vanligt vet jag att alla inte gillar samma saker som jag, men jag ber bara om en viss breddning.

Jaja, Ebbot har ju en viss pondus men han sjabblade totalt bort "Teenage Kicks". Träffade en trevlig tysk igår också och då känns valet att åka till Berlin i höst helt rätt.

Den Oändliga Historien rullar just nu på 6:an och jag minns min barndom och att ligga under en filt i den bruna manchester hörnsoffan.

Dagens låt:
Manic Street Preachers-"Slash 'N' Burn"

Inga kommentarer: