tisdag 10 augusti 2010

cornfed dame

Semester hemma i Stockholm är tjock-nice. Sova i sin egen säng och favoritbarerna inom räckhåll.
Ny platt fin LED TV, och jag äter alla majskolvar jag kan komma över. Minst 1 om dagen.
Jag har också fått en fix ide med blommor, jag har aldrig tidigare varit intresserad av sådana tjejiga saker. Nu är det mest snittblommor som lockar.
På Rosendals trädgård har dom självplock av blommor och jag var så sjukt sugen på att plocka ett par hekto dhalior och kanske lite lejongap. Det hade jag säkert gjort också om jag inte hade andra ärenden på stan.
Så vi kan sammanfatta semestervecka 2 med blommor och majs, och quiz på torsdag!

Dagens låt:
Telex-"Twist á St Tropez"

4 kommentarer:

sofia sa...

majskolvar är helt sjukt gott, tack för påminnelsen.

rocky sa...

köpte 4 till idag!
Ska passa på att köpa från Rosendal när de är mogna.

Crille sa...

Även hjärnan behöver lite annan kost istället för att tugga samma ordflöde jämt. Läs därför en av de mera välformulerade och genomtänkta systemkritikerna av idag som är signaturen Julia Ceasar.

www.korta.nu/jc

Vare sig man håller med eller ej, är det uppfriskande att läsa en artikel av åtminstone EN svensk journalist som gör ett gediget grävande jobb.

Culkin sa...

ja framför allt en som spammar.