måndag 16 augusti 2010

back to life, back to reality

Jaha, då var det roliga slut. Imorgon står jag där på jobbet igen och då vill jag säkert dö. Jag går ut hårt också med en 10-timmars arbetsdag.
Men det finns ju fördelar med att en semester tar slut. Bättre matvanor, in med havregrynsgröt igen och med det bättre toavanor. Alkoholkonsumtionen kommer att sjunka. I alla fall tills det blir sådär höstmysigt att man bara måste gå en barrunda i sina finaste threads. Quizen stryrs upp och kanske någon kväll med pinsam robotdans och frysposer.
Men det som förmodligen är bäst av allt är att jag ska ha semester då igen!
Berlin kommer aldrig att bli sig likt efter mitt besök.

Hur OK är det att ansöka om semster i höst första dagen på jobbet efter en annan semester?
Jag kanske ska vänta tills onsdag med det.

Dagens låt:
Hall & Oates-"Rich Girl"

Inga kommentarer: