fredag 26 mars 2010

you're a bringer of evil

Det finns den där boken där kända människor har fått skriva ett brev till sig själva som 16-åringar. Säkert väldigt fint med rosor i hörnen fyllt med tröstande uppmuntrande ord.
Om jag skulle skriva ett brev till mitt 16 åriga jag skulle jag be mig att sluta försöka vara så pretentiös.
För helt plötsligt är man 25 år och spelar luftgitarr till "Strutter" och funderar på att gå på Sonisphere. Då känner man sig dum över att ha hånat Cissi för att hon gillade Maiden.
Och sedan skulle jag säga till mig själv att det är lika bra att inse det faktum att jag inte kommer att "växa i" mitt ansikte, och B-kupa kan du glömma. Då hade jag kanske kunnat slappna av lite och börjat umgås med folk och kanske haft någon slags social krets nu.
Och jag skulle säga till mig själv att köpa en gitarr istället för en symaskin och hamra på tills fingrarna blödde.

Dagens låt:
Black Sabbath-"Heaven and Hell"

2 kommentarer:

sofia sa...

jag får sån brutal ångest av sådana små exerciser. jag hatar att tänka på allt man kunde ha gjort och borde ha gjort. och det värsta är att när man blir 35 kan man skriva ett likadant brev till ens nuvarande jag.

rocky sa...

Nej , jag kommer inte att bli 35. Det händer inte mig. Jag ska bara fylla 32 en massa gånger.