måndag 22 mars 2010

who's gonna drive you home?

Jag börjar bli den åldern då folk frågar mig om jag inte ska skaffa barn snart. Varje gång jag får den frågan blir jag lika förbannad. Som om det vore en självklarhet att alla vill ha barn. Jag vill inte ha barn har aldrig velat kommer aldrig vilja. Jag skulle göra en hysterektomi imorgon utan att blinka (om det inte vore en läskig och egentligen onödig operation). Jag känner ingen som helst längtan att ha egna ungar, min syster och bror kommer säkert skaffa det och då kan jag låna dem vid behov och tillhöra deras familj. Död åt kärnfamiljen!
Nä, jag vill inte ha barn. Jag vill ha körkort och en bil (sweet ride). Jag känner en enorm saknad i mitt bröst över att jag inte har fixat den biten ännu och det blir svårare ju äldre man blir, och min pappa kommer inte ha dubbel-kommando på sin bil för alltid. För min pappa är ju en gammal bilskolelärare.


Men jag vågar inte köra bil, jag har dödsångest så det räcker redan nu.
Fast när jag tänker på att åka längs ensliga dammig vägar, med rutan nervevad, armen nonchalant ut genom fönstret, schyssta solglajjor på näsan och "Wanted Dead or Alive" (eller varför inte "Bad Medicine"?) pumpandes ur ett par schyssta högtalare känns det nästan värt att bli påkörd.
Så länge Olle sitter bredvid och körar.

Dagens låt:
LA Guns-"Ballad of Jane"

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är säker på att du skulle trivas på en motorcykel. "It´s beyond fear"

Anonym sa...

oj.
du klarar körkort! övertygad.
jag hatade att köra. var fartädd som fan. trodde aldrig att jag skulle köra efter det, om jag skulle få det. hade jag torskat på sista uppkörningen hade jag gett fan i det. men jag lyckades, vid ålder 29. och det är jag jävligt glad över. för vilka fina stunder, med hög fart, nervevad ruta och glasvegas på högsta volym på spräckta högtalare, jag har haft. jag kommer sakna min lilla sketna, röda pegueot när det knallar in.

Anonym sa...

barn kan förövrigt dra åt helvete. gud vad jag hatar dessa äckliga små, spyende, skrikande och illaluktande sakerna.
okej, hatar är väl att ta i. men jag gillar dom verkligen inte alls.

rocky sa...

Stentorp: MC är ju inte coolt, jag vill ha en Impala 69 eller en Vista Cruiser.

Fredrik:
Det är inte så att jag hatar barn jag förstår dem bara inte och vet inte alls hur jag ska bete mig runt dem. Inget för mig helt enkelt.

aenima sa...

man bajsar på sig och gråter i början men sen blir det faktiskt kul att köra bil.

fan nu är dom där skorna slut på hm.com bara för att dom var med i fittans fitthora sofies mode.

sofia sa...

jag tänker att man kanske blir tvungen att skaffa barn bara för att få ha ett socialt umgänge efter 35. för alla ens kompisar kommer ha barn. eller så får man börja umgås med de som fick barn i tonåren, som har halvvuxna barn och är klara med hela småbarnslivet.

rocky sa...

aenima:
haha jag fick mina skor idag.

Sofia:
men jag har inget socialt umgänge nu heller så det blir en smidig övergång för mig.