söndag 21 mars 2010

Who's gonna take the fat chick to the disco?

Den bästa TV lördagen på länge. Efter många år fick jag äntligen se "Hedwig & the Angry Inch" och jag är en sucker för musikaler i alla former.
Och glam och transor, ända sedan jag såg Ricki Lake som 10-åring. Jag har ett par lösögonfransar här hemma som jag inte ens vågat ha på mig en enda gång. Och en röd leopard klänning som jag heller aldrig vågat använda. Men jag räds inte för att ha många accessoarer, oanständigt korta kjolar, tyllkjolar och stort hår har ja redan avverkat under min Peggy Bundy fas. Men det är nu det gäller.
Jag ska fan ta tag i det där nu, jag är för gammal för att vara nervös och fega ur. Jag fyller ju för fan 25 i år så det är nu eller aldrig.
Jag vill ha en peruk också (och jag har dessutom aldrig fått gå på en ordentlig maskerad).

2 kommentarer:

Anonym sa...

En av de allra bästa frisyrerna, snyggaste manteln och bästa musikalen som gjorts. En höjdarvariant gick på Stadsteatern för nåt år sen.

rocky sa...

Jag minns att jag läste om den i DN kultur.