söndag 7 mars 2010

sucker punch

Halvflopp igår igen, Inge dans och tomheten av att inte spela skivor själv när jag vet att Vi skulle kunna ha världens bästa (bar)klubb. När vi kom hem råkade jag ut för en smärre olycka. Jag hade slängt min jacka på golvet och samtidigt som jag böjde mig ner för att plocka upp den svängde Olle upp sin jacka på galgen. Och på något sätt lyckades olles jackficka innehållande nycklar smälla till mig över näsbenet. Inget näsblod men jag har ett litet blåmärke och är lite småbakis.
Därför ska jag laga tröstmat. När jag är bakis vill jag antingen ha något fettdrypande eller tröstande. Comfort food som fiskpinnar och stuvad spenat men idag blir det stuvade makaroner. Fan vad jag längtar.

Dagens låt.
PM Dawn-"Set Adrift on Memory Bliss"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag åt oxå stuvade makaroner idag, fantastiskt bakiskäk. Ska vara med rikligt av Tabasco. Chili är en annan bakisvurm

sofia sa...

ja, stuvade makaroner är faktiskt tröstande. jag brukade önska mig det av mamma när jag bodde hemma och var bakis.

aenima sa...

dom där dojorna du beställde från hm, var de normala i storleken eller måste man beställa en strl större? ibland är det för smått när man beställer från hm...

rocky sa...

Har inte fått dem ännu, ska komma v.13. men jag hoppas att storleken ska passa då jag har ett par andra sandaler från H&M som passar som handen i handsken.