onsdag 25 januari 2012

the decline and fall of me

Jag gillar saker som är dåliga för mig. Nej rättelse jag älskar saker som är dåliga för mig.
Kolhydrater, friterade saker, saker med grädde, alkohol och socker.
Sitcoms istället för nyheter, usla musikbiografier istället för dagstidningar.
Hairmetal och 80-talet i det stora hela. Allt med spandex. Kiss istället för First Aid Kit.
Min favoritskiva förra året var Bon Jovis-"New Jersey", och jag vill så gärna skriva något slagkraftigt om dess storhet. Tills jag får talang kommer jag att hålla det som ett hot över era huvuden. Jag föredrar 140 tecken framför 9000. Den lilla talang jag hade under min ålders vår har jag kastat bort på internet.
Fast fashion (depeche mode också för den som är intresserad av ordvitsar), slit och släng istället för exklusivt hantverk. Min Ida Sjöstedt knockoff från Gina Tricot har ändå hållit i 4 år och det är inte illa för något som kostade 600 istället för 3000. Komplimangerna duggar fortfarande tätt efter mig när jag har den på mig.
Melodifestivalen och ESC istället för vad det nu var som vann på Guldbaggegalan. Jag räknar med att de få följare jag har på twitter kommer att halveras under februari till följd av mello relaterade tweets.
Mycket av det dåliga som jag gillar jag gör jag bara för att det är dåligt. Men det mesta är för att jag inte har någon smak. För helvete jag kan lika gärna ha potatis och apelsin på samma tallrik!

2 kommentarer:

sofia sa...

this is why we love you!

rocky sa...

Talar du om dig själv i 3:e person nu igen?