söndag 25 september 2011

technicolour dreamcoat

Varje höst är det samma sak, jag tänker att jag ska leta efter den perfekta vinterjackan. En jacka som är både snygg och varm. Men efter flera års letande och flera felköp, mest pga snålhet, har jag insett att man inte kan få bägge. Mitt fokus de senare åren har legat på funktion/värme men det är bara för att det varit så jävla kallt med snöstormar och inställd tunnelbana.
Men sedan tänker jag på den ljumma 2008 vintern, ssom även går under namnet "Barca-vintern". Då vill jag skifta fouks till det ytliga, men det verkar som om det bara finnas ett enda material för snygga jackor. Ull. Ullkappa och två katter går liksom inte ihop. Hur mycket man än jobbar med klädvårdsrullen innan man går hemifrån kan man ge sig fan på att det aldrig är tillräckligt Något som man bara ser när man står utanför porten.
Sedan vill jag att jackan ska uppfylla två andra kriterier: snygg till både byxor och kjol. Stenhård och klassisk på samma gång.
Jo, nämnde jag att jag är sjukt snål också? Men jag är nästan villig att kasta allt åt sidan för den här kappan från Dry Lake. Jag vill inte ångra mig så som jag gjorde med den där kappan från Ida Sjöstetd för några år sedan.
Och den här är snäppet vassare. Inte så överdrivet söt. Som en morgonrock typ.

Får prova den och hoppas att den är skitful IRL.

1 kommentar:

sofia sa...

haha! barcavintern. kommer ihåg att min kompis flyttade från texas till sverige året efter och med den vintern färskt i minnet så tyckte jag att det här med winter coats var överskattat. så mitt tips till henne blev därefter.