torsdag 14 juli 2011

white light/white heat

Jag var i Vitan idag helt själv och läste en bok. det är nog den längsta stunden jag spenderat där sedan september 2002.
Anna F, hockeymålisen, fyllde år. Det var på den tiden då man drack xide utan att få uppstötningar av blott tanken på att föra det där sötsliskiga mot sina läppar. Jag var sur redan när jag kom dit men jag minns inte varför. Men vi hade trevligt där ett tag, hånade folk och skålade på rest in peace Olaf. Sedan blev det mörkt och en whoait kom dit. Redrebel om jag minns rätt. Urkorkad var han i vilket fall som helst. Han kunde inte föreställa sig att vi kunde vara kompis med en moderat (Hamid). Vi gick ihop ett gäng och skrek på honom. Sedan försökte en annan tjej hångla upp Olle, och det kom jag på precis nu. Anna H mådde dåligt. Jag klappade henne på ryggen medan hon kräktes och tog stöd mot ett träd.
Väldigt okaraktäristiskt av mig att vara så snäll.
När jag var där idag försökte jag lokalisera det där trädet. Det gick sådär men det är mycket möjligt att jag letade på helt fel ställe. Allt blev lite luddigt vid det stadiet. Och så var det ju 9 år sedan.

2 kommentarer:

Anna H aka trädspyarn sa...

Fanns xide på den tiden? Jag minns bara Kopparbergs. Och kir! Hui helvetti. Jag bor ganska nära dig sedan ett tag tillbaka, i hökis.

rocky sa...

aha, jag brukar (har gjort det en gång)cykla förbi där. Söderort är fan bäst.