söndag 27 juni 2010

spread it all over my pealing skin, that feels real good.


Så där ja, då var man bränd igen trots solskydd. Min slutsats är att jag måste ha mycket, mycket högre skydd än 10. 45 har funkat jättebra men det är så kladdigt.
Annars har jag haft en trevlig dag på landet (mammas kolonilott i Väsby). Jag har löst korsord, ätit jordgubbar, kissat i skogen, sett en riktigt grön gräshoppa och pratat med tanter.
Och det var på håret att jag hann med pendeln. En lastbil hade fått något slags problem och blockerade vägen precis innan stationen. Busschauffören var bussigt nog att släppa ut oss och jag fick sprinta och tåget rullar in precis när jag kommer fram. Jag var helt slut och flåsade ända till Häggvik. Med 30 minuters trafik har man inget annat val. Nu har jag ont i lugnorna och överväger på allvar att träna upp min kondition.

Nu ska jag ta en riktigt kall dusch och gråta över myggbett och solsveda.

Dagens låt:
the Stranglers- "Peaches"

(känns inte helt OK med en så avslöjande bild)

5 kommentarer:

sofia sa...

har också fått en sån där solbränna, men erfarenheten säger mig att den återgått till sin normala äggskalsvita färg lagom tills imorgon.

rocky sa...

Fast jag är väldigt förtjust i min rosa näsa, den är urgullig nu.

Anonym sa...

kanske inte den billigaste, men sjukt effektiv. http://eleven.se/ultrasun-extreme-formula-very-high-spf-50-ultra-sensitive-10975.html

rocky sa...

är den kladdig?

Anonym sa...

nä, det tycker jag verkligen inte. det blir inte den där hinnan som dom flesta verkar ha.