fredag 2 april 2010

Pain and suffering in a slow tempo.

Långfredag och då har jag förstått an man ska plågas så jag gick upp i ottan (kl 9) och tog mig en rask promenad till Hökarängen och hem igen i mina nya jogging skor. Varenda molekyl i in kropp gjorde motstånd när jag köpte dem på Igor Sport. Skor som inte är särskilt snygga och som jag då inte kan visa upp. Ett skoköp utan den normalt tillhörande glädjen. Jag fann tröst i att dem var äckligt billiga och faktiskt väldigt bekväma. Jag har inte haft stöd för foten sedan den tiden då mamma var med vid skoköp och var framme och klämde på mellanrummet mellan sko och stortå.
Hur som helst så slösades en bra hårdag bort på en promenad som fuckade upp luggen och då kunde jag ju lika gärna tvätta. Och eftersom jag hade rört på mig idag fick jag käka något dåligt, väldigt dåligt men jag åt inte upp mer än hälften av mina pommes. Viljestyrka ftw.

Dagens låt:
Norman Greenbaum-"Spirit in the Sky"

2 kommentarer:

sofia sa...

dessvärre har jag dömts till joggingskor på obestämd tid nu. ingen vet hur länge jag måste gå runt och känna mig mismatchad och ful. jag har gnällt om det förr. men du fattar säkert.

rocky sa...

Skorna är det som knyter ihop en outfit. Jag lider verkligen med dig (det där lät nästan för ytligt till och med för att komma från mig).