måndag 12 april 2010

'cos i move right in.

Jag blir ju gammal i år och funderar förståeligt nog på en hel del saker som jag kanske borde göra nu när jag når "mogen" ålder. 25 år.
I höstas skaffade jag äntligen en svart tyllkjol som jag velat ha sedan barnsben, jag vill använda min lösögonfransar någon gång också. Jag vill skaffa mig en svart peruk så jag kan fixa grymmaste maskeradoutfiten om jag någongång skulle bli bjuden på en redig maskerad. Och nu funderar jag på en tatuering.
Ett t.rex skelett i svart på underarmen i en sedesam storlek. Det är bara några saker som står i vägen för det. Jag hittar ingen bra bild, jag är sjukligt snål, jag har ingen som helst förmåga att tolerera smärta och är gravt rädd för nålar dessutom är jag också lite nervös över vad min syrra det tatuerade missfostret ska tycka. Hon skulle säkert hånskratta åt mig och tycka att jag vore dum, när det egentligen är hon som är dum (=svanktatuering bland allt annat krafs hon har på kroppen).
Men mest är jag rädd för smärtan. Jag gråter för allt och blir svimfärdig. Men det skulle se himla snyggt ut och det finns inte ett mer passande motiv för mig.
En t.rex är rätt på så många sätt (2).

Dagens låt:
T.rex-"the Groover"

3 kommentarer:

sofia sa...

ha! jag funderar också på en liten tatuering på underarmen, insidan av handleden. det gör faktiskt inte så ont att tatuera sig. den jag har tog cirka tre timmar och visst, där i slutet var jag jävligt less på allting. men om du gör en liten slipper du ju dra åt på plågorna. be dem köra lite utan färg innan så får du en känsla för vad du ska utstå.

aenima sa...

justdoit.
det gör inte alls ont.
det är sööönt.

rocky sa...

lögnare.