lördag 11 juni 2011

nobodys fault but mine

Jag fortsätter leka att jag är småborgerlig. Igår åt jag på Riche, visserligen den billigaste rätten men det var det jag blev sugen på. Olle däremot slog på stort med havskatt, hummer coulis och en grönsaksravioli som var helt gudomlig. Och när vi ändå höll på att doucha till oss smet vi in på Anglais terass. Inte mycket till terass, det finns typ större balkonger i Hammarby sjöstad, men där ser man inte Kungstornen.
Efter en dag med ymnigt svettande är det bästa avslutet att smita in på en nästan tom bio med X-men first class. Mina favorit superhjältar (kanske efter Batman). Om du är som jag och har insett att du faktiskt inte är så smart och tröttnat på att vara pretentiös tycker jag att du också ska se den. Den var faktiskt skitbra och tiden bara flög iväg.
Nu väntar jag bara på att Olle ska komma hem sedan ska vi fira våra vänner som gör samma sak som vi gjorde för snart 1 år sedan. Det är viktigt att vara först.

Idag har jag lyssnat på min Black Music for White People lista, och den håller än.

Inga kommentarer: