fredag 14 november 2008

your shoes are last season!

Här om dagen när jag var uttråkad, något som händer ganska ofta, gick jag in på modette.se.
Jag fattade noll av deras forum, dels för att det inte verkade vara särskilt väl besökt och dels för att jag fattar noll av mode. Frågor som "kan jag fortfarande ha dessa skor trots att dem är från förra säsongen?" gör mig frustrerad Klart du kan! så länge skorna följer två regler
1: Du gillar dem .
2:Dom är snygga.
Det är så fruktansvärt tråkigt att följa regler som blir nya för varje säsong för att inte tala om att det är väldigt kostsamt.
Men även jag vill se snygg ut och jag inbillar mig att jag inte är beroende av alla regler och måsten. Jag läser gärna om trender precis som jag gärna läser om skvaller. Precis som att jag vet att Lindsay Lohans flickvän heter Samantha Ronson vet jag hur en typisk Herve Leger klänning ser ut. Och att paljettplagg är inne mycket tack vare Balmain. Woho! säger jag på det då kanske jag kan sälja mina hemmagjorda paljettbroscher till folk som vill vara trendiga men inte too much (jag tar beställningar nu, pris kan vi diskutera sedan ). Jag vet allt detta men jag kommer alltid tycka att Converse Chuck Taylor är historiens snyggaste skor och att svart alltid är och kommer alltid att vara den snyggaste färgen. Det jag trivs bäst i just nu är svart skinnjacka med svart hoodie, Chuck Taylors, Glasvegas kasse och en mycket sur uppsyn. Unisex. You and me sex.

Inga kommentarer: