onsdag 7 november 2007

ät fett och socker tills du spyr

Nu har jag druckit så mycket pucko att jag börjar må illa.
Och jag har prata med min tankspridda mor i telefon, det är så utmattande. Om hon lyssnade så man slapp upprepa sig skulle samtalslängden kunna förkortas med hälften. Att prata med Robert är lättare, han lyssnar och så vidarbefodrar han det till mamma. Missförstå mig rätt, jag älskar mamma men ibland är hon så otroligt slow. Vi parade om hur vi skulle göra i jul, jag sa att olles schema ändrats till dagpass så han kommer inte förbi för det tar för lång tid (det är nästan omöjligt) att åka till Lapplands Väsby på julafton. Ändå säger hon "men han kan väl komma förbi efter jobbet?", 3 gånger tar det och det sjunker först in när man frågar med irriterad ton om hon lyssnar överhuvudtaget.
Lilla mamma...

Inga kommentarer: