söndag 3 juni 2007

min dag i bilder och mat

Eftersom det var en kabelbrand på tunnelbanan idag stannade jag
hemma och gjorde en kickass coleslaw, bakade chokladkaka, läste DN på balkongen under parasollet, åt rösti med coleslaw, fixade fötterna och lade en ansiktsmask samtidigt som jag spelade Songs the Cramps Taught Us vol 2 och 3.
En riktig söndag, ensam. Det är skönt att vara ensam ibland, man får så mycket uträttat. fats när man är färdig känns det väldigt tomt. Ingen att prata med, ingen att dela sin coleslaw med (fan vad god den är!), men Olle kommer hem kl 20.
Vilken lyx att komma hem till coleslaw (skitgod!) och nybakad kaka, det har aldrig jag gjort. En gång så skulle Olle överraska mig med nybakat bröd. Dom blev brända, men det är tanken som räknas.
Min coleslaw blev mycket godare än Jensens Böfhus, jag hade ingen dijon senap, tog vanlig och en massa vinäger. Delish.
åh, coleslaw....

På söndag kommer vi få våra persienner uppsatta, jag längtar till att vakna på morgon utan att behöva känna som om mina hornhinnor smälter.

Dagens låt:
WASP-"I Wanna Be Somebody"

Inga kommentarer: